facebooktwittertwittertwittertwitter
triangle
triangle
triangle

Використання віртуальної та доповненої реальності для технічного обслуговування будівлі

Віртуальна і доповнена реальність зазвичай асоціюються зі сферою розваг і зовсім не очевидно, що ці технології є прекрасними помічниками в технічному обслуговуванні будинків.

Використання віртуальної та доповненої реальності для технічного обслуговування будівлі

Навчання і віртуальні тури

Технічні фахівці можуть отримати багато переваг при використанні віртуальної реальності. І починається все з навчання. Завдяки цій технології, фахівці можуть навчатися не виходячи з офісу, і тренуватися обслуговувати обладнання клієнта без ризику пошкодити його. Повторюючи одні і ті ж дії стільки разів скільки потрібно для відточування навичок персонал буде ставати набагато більш компетентним.

Крім того, отримавши віртуальний тур по інженерних системах будівлі клієнта, технічні працівники швидше можуть ознайомитися з особливостями його роботи і бути більш підготовленими в момент запуску обслуговування на об’єкті.

Можливості доповненої реальності на об’єкті

Не варто плутати віртуальну і доповнену реальність. У випадку з об’єктом нерухомості, перша технологія повністю відтворює всі елементи будівлі в віртуальному просторі, а друга накладає віртуальні елементи на реальні системи і приміщення в будівлі.

Чим це може бути корисно при технічному обслуговуванні? Наприклад за допомогою планшета, підійшовши до певного обладнання технічний фахівець може побачити на екрані всі його характеристики, прочитати історію ремонтів і т.д.

Крім того, доповнена реальність дозволяє збирати дані про критично важливі показники будівлі, такі як температура, вологість, яскравість освітлення.

Новітні технології в допомогу підвищенню якості технічного обслуговування

У 2015 році компанія Microsoft презентувала новий продукт, який отримав назву гололінзи (Hololenses), зробивши тим самим значний крок в об’єднанні реального та віртуального світу. Гололінзи вивели доповнену реальність на новий рівень, в якому відкривається величезна кількість можливостей.

У випадку з технічним обслуговуванням – це новий рівень навчання. Зокрема тренування ремонту обладнання стають практично реальними. Також цю технологію можна використовувати при роботі на об’єкті, більш досвідчений співробітник може допомагати виконати завдання молодому персоналу.

Для деяких сфер діяльності гололінзи стали паличкою виручалочкою. Наприклад на об’єктах, що виробляють хімікати, атомну енергію, медичні препарати і т.д. робота відбувається за суворими критеріями техніки безпеки і в спеціальних захисних костюмах, рукавички на руках не дають можливості використовувати планшети або телефони з тачскрінами для отримання інструкцій, рекомендацій, відстеження даних і т.д. Тому гололінзи відмінно справляються з цією проблемою і дають можливість ефективно виконувати поставлені завдання.