facebooktwittertwittertwittertwitter
triangle
triangle
triangle

Нова реальність. Споживчі тренди і пандемія

2 місяці карантину мали різні наслідки для кожного з нас. Самоізоляція, обмеження свободи пересування, неможливість жити звичним життям, користуватися послугами і здійснювати покупки оффлайн привели до зміщення пріоритетів і до природної зміни уподобань. Експерти сьогодні ведуть жваву дискусію з приводу того, в який бік будуть розвиватися споживчі тренди. У цій статті експерти компанії SHEN діляться своїми спостереженнями.

Нова реальність. Споживчі тренди і пандемія

Зростання психологічної напруги

Однозначно обмеження звичного кола спілкування, втрата доходу, заморозка проектів, неможливість ходити в кіно, ресторани, бари, з’їздити на море або просто погуляти з друзями призвели до зростання нервових зривів, збільшення кількості сварок в сім’ї. Внаслідок чого, багато експертів прогнозують зростання затребуваності психологічної допомоги і різних реабілітаційних тренінгів. Однак як показує практика попередніх потрясінь в нашій країні, до такої допомоги готова вдаватися занадто маленька кількість людей. Швидше за все такий стан речей може призвести до зростання попиту на антистресові товари і продукти і лікарські засоби

Онлайн vs оффлайн

Напевно найбільше аналітики зараз розходяться в думках щодо зміни пропорцій онлайн і оффлайн продажів. З одного боку карантин привів до зростання покупок через інтернет, в тому числі товарів першої необхідності, які раніше було звично купувати оффлайн. І загроза заразитися можливо ще якийсь час буде тримати людей в онлайні. З іншого боку, наростає бажання повернутися до звичного способу життя, пройтися по магазинах. Крім того, відсутність можливості купити речі у фізичному магазині показало, що далеко не все можна і хочеться купувати в інтернеті. Магазини досить швидко перебудувалися на зростання замовлень в інтернеті і після карантину продовжать розвивати цей напрям. Після повного виходу з карантину швидше за все збільшаться онлайн продажі продуктів харчування і товарів першої необхідності, але онлайн продажи в інших сегментах навряд чи значно зростуть, тому що крім усього іншого тут значну роль буде грати ще і зниження доходів населення.

Спорт і здоров’я

Популярним заняттям під час карантину стали пробіжки і заняття спортом вдома. Величезна кількість челленджів в соц. мережах тому прекрасне свідчення. Пандемія значно прискорила тренд турботи про своє здоров’я і фізичній формі

Зміна фінансових звичок

Ці два місяці показали, як багато грошей іде на різні розваги, відпочинок та інші атрибути комфортного життя, а багато витрати і взагалі тепер здаються марними. Більшості людей довелося переглянути свої звички і перейти на нові рейки, що неодмінно позначиться і на манері і бажанні витрачати гроші.

Локальний туризм

Це природний тренд: кордони закриті, міжнародний туризм поки недоступний, тому якщо є бажання і можливість відправитися у відпустку, то шукати для цього відповідне місце варто всередині країни

Зростання ролі чистоти

Загроза заразитися вірусом привела до необхідності більш ретельних прибирань в місцях скупчення людей, регулярної дезінфекції. Для людей стає звичним використовувати санітайзери, і аналізувати приміщення, речі з точки зору гігієни. Тому якісний клінінг буде відігравати важливу роль для комерційних приміщень.

Перевага ремонту перед покупкою нового

Тут теж все зрозуміло, зменшення доходів веде до пошуку можливості відремонтувати, а не купити нову техніку.

Яким же стане життя після карантину покаже час. Чи зможемо ми повернутися до старих звичок або доведеться перебудовуватися на нові рейки залежить від багатьох факторів, однак описані вище тренди неодмінно зіграють свою роль в Україні без карантину.