facebooktwittertwittertwittertwitter
triangle
triangle
triangle

Сертифікація HACCP. Обслуговування facility компанією відповідно до міжнародних стандартів.

Згідно із законодавством України система HACCP є обов’язковою для підприємств харчової промисловості. Hazard Analysis and Critical Control Points дослівно перекладається як аналіз ризиків і контролю критичних точок. Суть даної системи полягає у виявленні, усуненні і контролі факторів, що впливають на безпеку кінцевого продукту.

Сертифікація HACCP. Обслуговування facility компанією відповідно до міжнародних стандартів.

Першими в Україні впроваджувати HACCP почали експортери. Європейське та міжнародне законодавство вимагає наявність такого сертифіката для продуктів харчування. Тому для найбільших українських виробників працювати за такими стандартами давно стало нормою.

А що ж з іншими? Держава розробило програму, згідно з якою, всі підприємства харчової галузі повинні перейти на дану систему до 20 вересня 2019 року. Першими повинні були перейти підприємства які мають справу з необробленими інгредієнтами тваринного походження (виробники м’яса, молока, риби, яєць, меду). До 20 вересня цього року почати працювати за системою аналізу ризиків та контролю критичних точок повинні підприємства, що виробляють продукцію до складу якої не входять необроблені інгредієнти тваринного походження, тобто кондитерські фабрики, виробники овочів, фруктів і т.д. Крім харчових підприємств впровадження системи HACCP обов’язково для логістичних центрів і складів. Спрощена система роботи стосується підприємств роздрібної торгівлі, пекарень, кафе.

Завдяки вимогам ринку і державному регулюванню близько 80% виробників продуктів харчування перейшли на роботу за міжнародними стандартами в сфері безпеки. Що ж стосується логістичних центрів, то похвалитися сертифікатом HACCP поки можуть одиниці.

Вимоги стандарту мають на увазі контроль на всіх етапах виробничого процесу, а також транспортування, зберігання і реалізації. Важливу роль тут відіграє комплексний підхід до фасіліті менеджменту. Обслуговування підприємства за міжнародними стандартами реалізує 3 ключові завдання:

  • Оптимізація процесів на всіх етапах виробництва
  • Підтримка високих стандартів чистоти, комфорту, необхідного клімату, безпеки приміщення
  • Оптимізація роботи обладнання, засобів, інструментів та інших матеріальних ресурсів

Фасіліті менеджмент на підприємствах харчової промисловості давно став нормою для західних компаній, через очевидні вигоди: економію ресурсів, коштів, робочої сили і більш високої якості і професіоналізму роботи в порівнянні з найманим персоналом. В Україні використання подібних послуг знаходиться на етапі становлення, однак з жорсткістю вимог до якості і безпеки продуктів, а також реалій ринку, які вимагають оптимізації всіх можливих ресурсів, Facility management стає все більш реальною альтернативою найманому персоналу.