Тренди світового рітейлу і вплив фасіліті менеджменту на здійснення покупок
2019-11-27
Міжнародні експерти в області світових тенденцій розвитку рітейлу Euromonitor International, щорічно визначають основні тренди, які будуть впливати на ринок в наступаючому році. На цей в раз в своєму звіті компанія виділила 8 мегатрендов. У даній статті ми розберемося яким чином фасіліті менеджмент може допомогти рітейлу бути на гребені хвилі і використовувати сучасні інструменти для збільшення продажів.
Перший тренд експерти Euromonitor назвали “підключені споживачі”. На даний момент діджіталізація відбувається у всіх сферах життя, перенасичення цифрової інформації призвело до того, що люди потроху починають знижувати залежність від технологій. Таким чином, використання фізичних інструментів взаємодії з клієнтом залишається найбільш актуальним.
Другий тренд – це “захоплення здоровим способом життя”. З кожним роком ця тенденція стає більш цілісною. Тепер люди не обмежуються дієтами і відвідуванням тренажерних залів, а думають ширше, цікавлячись походженням продуктів харчування, які вони їдять, органічними засобами для догляду за собою, і навіть навколишньою атмосферою і повітрям.
Тренд №3 – “Вплив етичних цінностей”. Екологія, гуманне поводження з тваринами, переробка відходів все більше впливають на імідж брендів. Люди хочуть бачити в продукції екологічну упаковку, прозору інформаційну політику бренду, а також покупцям важливі надихаючі марки.
“Шопінг по новому” – це четвертий тренд, який домінує на ринку вже кілька років. Сюди включено взаємодію з покупцем через всі можливі канали, в будь-якому місці, в будь-який час. Споживачам також важливий персоналізований досвід здійснення покупок. Обороти набирає використання штучного інтелекту, інтернету речей і інші технічні інновації
Номер 5 в списку мегатрендів – “додатковий досвід”. Суть в тому, що сучасні люди більше прагнуть до отримання досвіду ніж до отримання товару. Саме тому інтерес до покупки послуг зростає, а до речей падає. І тут важливу роль відіграє проведення різних заходів для споживачів, спілкування на пряму з брендом через цифрові канали і експерименти з маркетинговими стратегіями
“Відступ середнього класу” або шостий тренд говорить про зміну поведінки цього важливого прошарку покупців. Споживач середнього класу, став більш вибірковим в здійсненні покупок, акцент зміщується в бік інтернет магазинів, оптових складів і магазинів дискаунтерів
Сьомим трендом експерти назвали “Преміалізацію”. Сучасний покупець готовий платити більше за дійсно потрібні речі, при цьому відмовляючись від менш важливих або просто емоційних покупок. Тут важливі персоналізовані і зручні послуги, товари, що пропагують здоровий спосіб життя і екологічність.
І останній тренд – це “мінливі кордони ринків”. Тенденція останніх 2 років відображає серйозне зміщення інтересів великих компаній в бік Азії та Африки. Зростаюче населення і доходи Китаю, говорять про те, що саме цей ринок буде головним світовим споживачем в найближчі роки. Частина африканських країн також показує значне зростання економік і стає також привабливим ринком для світових рітейлерів.
Незважаючи на розвиток технологій і діджіталізацію рітейлу, фізичні магазини продовжують відігравати значну роль для споживачів. Головні мегатренди кажуть, про те що сучасні покупці йдуть в магазини не тільки за товарами і послугами, а й за досвідом і фасіліті менеджмент якраз готує платформу для задоволення цих потреб.
Отже, перше на що звертають увагу покупці заходячи в магазин – це чистота. Але просто прибраного приміщення в сучасному світі вже недостатньо. Ввічливий персонал в уніформі говорить набагато більше про точку продажів, ніж може здатися на перший погляд. А використання професійних і екологічних миючих засобів, додає балів від сучасного покупця будь-якого магазину.
Безпека – це основна потреба людини, без якої про покупки не може бути й мови. Розуміння того, що охоронці знають свою справу, грамотно і делікатно усувають всі загрози дає можливість розслабитися і зосередитися на приємному проведенні часу і придбанні товарів.
Атмосфера. Відносна вологість, температура в приміщенні, якість повітря грає першорядну роль, для створення комфортних умов здійснення покупок.
Все це завдання, які вирішують служби фасіліті менеджменту. І тільки співпраця з досвідченою командою професіоналів створить ті умови в яких можна ефективно розробляти нові стратегії залучення покупців.