Торгові центри України. Цифри, факти, тенденції
Спеціальні ціни для підприємств на період війни!
Дізнатись більше →
0 800 300 704

viber telegram whatsapp
triangle
triangle
triangle

Торгові центри України. Цифри, факти, тенденції

Розвиток сучасних технологій, зменшення зон відпочинку в містах, нестабільність економіки і ряд інших чинників значно впливають на позиціонування та розвиток Торгових центрів в нашій країні. Спробуємо розібратися в ситуації на українському ринку і в тому, які тенденції рухають вперед цей сектор комерційної нерухомості.

Торгові центри України. Цифри, факти, тенденції

За даними Асоціації рітейлерів України в обласних центрах нашої країни налічується 119 ТЦ і ТРЦ, загальною площею більше 10 тис. кв.м. з них 39 торгових центрів і 80 Торгово розважальних центрів. Загальна орендна площа такої нерухомості становить 3.2 млн. кв.м., з яких майже 3 млн. це об’єкти нові або реконструйовані за останні 15 років.

За даними держкомстату останні два роки спостерігається зростання роздрібного товарообігу, що свідчить про відновлення купівельної спроможності

Торгові центри України. Цифри, факти, тенденції

Також після обвалу гривні, мінімальна заробітна плата в доларовому еквіваленті досягла показників 2013 року. В цілому спостерігається стійке зростання середньої заробітної плати по Україні, що безсумнівно також позитивно впливає на купівельну спроможність.

Торгові центри України. Цифри, факти, тенденції

Торгові центри України. Цифри, факти, тенденції

З деяким поліпшенням споживчих настроїв ожив і ринок рітейлу. Зріс попит на якісні торгові площі. У 2018 році спостерігається значне скорочення частки вакантних площ в торгових центрах. За даними Jll в 1 кварталі 2018 року вакантність ТЦ склала 4.5%.

Торгові центри України. Цифри, факти, тенденції

Ще одним фактором що впливає на вакантність площ є відсутність введення нових Торгових центрів в 2017 році. Суттєво не вплинув на ситуацію 1 квартал 2018 року, в цей період було введено 34 000 кв.м. торгових площ в Києві. У березні цього року відкрилася перша фаза ТРЦ Rive Gauche площею 22 000 кв.м. і Рітейл Парк Петрівка площею 12 000 кв.м. У другому кварталі в експлуатацію ввели ТРЦ Smart Plaza Polytech площею 15 000 кв.м. Також до кінця року планується відкриття 62 000 кв.м. в ТРЦ River Mall. Незважаючи на це, компанія JLL прогнозує подальше незначне зниження вакантності.

Багато в чому завдяки вищезгаданим причинам в Україні спостерігається зростання ставок оренди в ТЦ. У 1 кварталі 2018 року цей показник становив 6% і близько 1000 доларів в рік в грошовому еквіваленті.

Торгові центри України. Цифри, факти, тенденції

Тенденції

Експерти стверджують, що в ритейлі майбутнє за омніканальностью. Правильне поєднання оффлайн і онлайн продажів – головний тренд і запорука успіху. Покупці все більше задаються питанням де зробити покупки швидко і зручно. Торгові центри же стають майданчиком для проведення дозвілля, прогулянок, розваг, зустрічей з друзями. Шопінг перестає бути єдиною метою відвідин торгових центрів.

Зони “соціалізації”. Важливо щоб простір ТРЦ був набагато більше ніж орендована площа. На сьогоднішній день це співвідношення варіюється в межах 70/30. Наприклад ще 10 років тому співвідношення було 85/15. На заході деякі ТРЦ будуються вже з пропорцією 50/50. Створення лаунж зон, Shared space, комфортних зон відпочинку, в тому числі використовуючи прилеглі території стає важливим світовим трендом.

Багатофункціональність. Отримання нового досвіду – це те до чого прагнуть покупці. Можливість використовувати простір для проведення концертів, сезонних ярмарків, переобладнання боулінгів, котків, роллердромов, все це стає необхідністю.

Логістика і омніканальность. Частка електронної комерції в різних країнах в 2017 році варіює від 7% до 15%, при цьому зростання її до 2025 року оцінюється на рівні 40%. Щоб не залишитися за бортом цього тренда варто розглянути розміщення pickup points, pick up in stores, інших форм отримання замовленого online товару в рамках торгового центру. Відповідно для швидкої доставки і ефективної логістики необхідна організація складів в безпосередній близькості до ТРЦ.

Персоналізовані пропозиції. Сучасні умови диктують необхідність створення персоналізованих пропозицій для покупців не тільки від рітейлерів але і від ТРЦ. Для цього потрібні дані збираються в режимі реального часу. Додатки прив’язані до геолокації, beacon сервіси, допоможуть вибудувати ланцюжок взаємин з клієнтом.

У висновку відзначимо, що незважаючи на зниження вакантності і підвищення орендних ставок, експерти відзначають що ситуація на ринку залишається складною. Деякі оператори працюють з мінімальною рентабельністю, і подальше підвищення ставок може змусити їх закрити свої представництва. Рітейлери з нетерпінням чекають на відкриття нових якісних торгових площ з появою яких, ситуація на ринку може кардинально змінитися.