facebooktwittertwittertwittertwitter
triangle
triangle
triangle

Що відбувається з ТРЦ після локдауну

Половину січня Торгово-розважальні центри України були закриті у зв’язку з посиленням карантинних заходів. За підрахунком аналітиків за цей час орендодавці втратили до 2 млрд. грн орендних платежів, а рітейлери – близько 10 млн грн. обороту.

Що відбувається з ТРЦ після локдауну

Традиційно для рітейлерів друга половина січня – “мертвий сезон”. Продажі під час новорічних свят частково перекрили збитки від вимушених канікул, тому магазини понесли значно менші втрати, ніж можна було очікувати.

З якими показниками торгова нерухомість увійшла в карантин

2020 рік суттєво змінив галузь роздрібної торгівлі та відкрив нові можливості для продажів. Незважаючи на вимушене закриття оффлайн магазинів, згідно з даними державної статистики оборот роздрібної торгівлі досяг 1.21 трлн. грн, що є рекордом з 2013 року. Сталося це багато в чому завдяки перерозподілу витрат в сімейних бюджетах. Люди менше стали витрачати на розваги і поїздки, відвідування ресторанів, а більше на покупки більш дорогих речей, побутової техніки, будівельних матеріалів.

За підсумками 2020 року можна виділити наступні негативні зміни для Торговельних Центрів:

  • Зниження відвідуваності ТРЦ на 40%, в порівнянні з 2019
  • Різке зниження відвідуваності зон розваг в ТРЦ і зниження загального часу проведеного всередині будівлі
  • Зсув у бік онлайн покупок і розвиток інтернет маркетплейсів
  • Зниження обороту на 10-15% в порівнянні з попереднім роком

Однак криза – це завжди можливість для розвитку. Відвідувачі стали ефективніше:

  • Рідше відвідують торгові центри, однак середній чек збільшується.
  • Менше емоційних покупок – більше дорогих і практичних речей.

Крім того, як показують європейські опитування, ТРЦ викликають у людей менше страхів пов’язаних з коронавірусом, ніж відвідування ресторанів, офісів і масових заходів. А це позитивний момент.

Ситуація після локдауну і прогнози на 2021

Після відкриття Торгових Центрів орендодавці констатують збільшення числа покупців в порівнянні з торішніми показниками. Наприклад відкриття довгоочікуваної IKEA в Києві 1 лютого викликало бум купівельної активності в Blockbuster mall і змусило навіть створити електронну чергу, щоб дотриматися всіх карантинних норм.

Тривале закриття ТРЦ в березні-травні 2020 року призвело до переходу покупців в онлайн. Цей сегмент виріс на 25% завдяки людям старшого покоління, а також підліткам, другий карантин посилив ці настрої, тому для ТРЦ актуальним стає симбіоз електронної комерції і оффлайн магазинів. Наприклад, замовлення онлайн і можливість забрати покупку в точці видачі в магазині. Отримання позитивного досвіду під час здійснення онлайн покупок стає також критично важливим.

Орендодавці стали активніше взаємодіяти зі своїми ключовими ритейлерами на предмет організації спільних промоакцій і сейлів для залучення нових відвідувачів.

В цілому за прогнозами експертів, очікується активація купівельної активності в другій половині 2021 року. Відкладений купівельний попит, очікування позитивних емоцій і повернення до колишнього життя стануть головними драйверами такої тенденції.