CEO компанії SHEN Сергій Шульга: про ФМ послуги, переваги аутсорсу, розвиток ринку і перспективи автоматизації
Спеціальні ціни для підприємств на період війни!
Дізнатись більше →
0 800 300 704

viber telegram whatsapp
triangle
triangle
triangle

CEO компанії SHEN Сергій Шульга: про ФМ послуги, переваги аутсорсу, розвиток ринку і перспективи автоматизації

Керуючий директор компанії SHEN про розвиток facility-менеджменту в Україні, подальші перспективи ринку, автоматизації управління нерухомості, а також про те, які переваги обіцяє бізнесу передача непрофільних завдань на аутсорс. Незважаючи на популярність таких послуг за кордоном, ринок facility-менеджменту в Україні знаходиться на етапі становлення. Міжнародні гіганти роблять акцент на програмні і хмарні технології для управління нерухомістю. Один з національних операторів група SHEN також бачить в цьому перспективу для розвитку українського ринку. В інтерв’ю  керуючий директор SHEN Сергій Шульга розповів про те, які послуги надає компанія для рітейлу та підприємств інших сфер діяльності, в чому переваги передачі нерухомості на обслуговування FM-компанії, як розвивається facility-менеджмент в Україні, перспективи автоматизації ринку, і про те , які тренди будуть переважати на ринку в найближчі роки.

CEO компанії SHEN Сергій Шульга: про ФМ послуги, переваги аутсорсу, розвиток ринку і перспективи автоматизації

– Сергію, розкажіть про SHEN і ролі розвитку Facility Management в Україні?

SHEN – це Facility компанія, яка займається систематичним і координованим управлінням об’єктами, інфраструктурою об’єктів і виробничим обладнанням для їх довгострокової життєдіяльності, мінімізації ризиків і витрат протягом усього життєвого циклу. Простіше кажучи – це цілий комплекс послуг з обслуговування об’єктів нерухомості. Основними послугами, які входять в комплекс FM є – клінінг, охорона, технічне обслуговування нерухомості, кейтеринг, поставка товарів, благоустрій територій, капітальне будівництво, холодопостачання, кондиціонування, вентиляція і електротехнічні роботи. Завдяки системним продуктам навіть такі традиційні послуги як клінінг трансформуються в високотехнологічні процеси. Наш ринок не доріс до повністю автоматизованих роботів прибиральників, пакувальників, охоронців і т.д. але вже зараз ми працюємо над тим, щоб клієнт міг в режимі онлайн отримувати всю необхідну інформацію та аналітику по об’єктах, а ми в свою чергу мали змогу моментально реагувати на мінливу ситуацію в торговому залі, а також аналізувати і планувати необхідні роботи.

Послуга facility-менеджменту дуже популярна по всьому світу. За даними IFMA (International Facility Management Association), в 2016 році обсяг світового ринку facility-менеджменту склав $ 1,12 трильйона. Щорічне зростання галузі складає близько 7-10%. Окремо хотів би відзначити, що міжнародний ФМ націлений на автоматизацію всіх можливих процесів. Причин для такого розвитку ринку кілька, жорстка конкуренція на ринку розвинених країн, високі ціни на енергоресурси, робочу силу, змушує компанії максимально скорочувати витрати без втрати якості товарів і послуг, і там де традиційні методи вже випробувані, на допомогу приходить саме автоматизація: Інтернет речей, як основа для “розумних” будинків, а також ПО для оптимізації обслуговування і експлуатації будівлі є на даний момент головними трендами.

– Наскільки популярна послуга facility-менеджменту в Україні?

– Поки що вона не настільки затребувана, як наприклад, в Європі або на ринку Америки. На українському ринку не так багато компаній, які надають послуги facility. Є кілька зарубіжних гравців, які працюють вдаючись до послуг підрядних компаній. При цьому SHEN – одна з небагатьох національних компаній, створена в Україні яка розвиває ринок facility-менеджменту і надає послуги своїми силами, керуючи процесами на підставі IT платформи.

– Чому ви вважаєте, що ФМ буде активно розвиватися?

– Розвиток сфери facility в Україні відбудеться разом з підвищенням конкуренції. Власники почнуть розуміти, що більш вигідно віддавати непрофільні послуги на аутсорс, отримуючи при цьому не тільки якісні послуги, а й інтеграцію всіх бізнес процесів в єдину систему, завдяки системним продуктам. Одне з наших завдань – донести до власників бізнесу в Україні, що це єдино вірний шлях.

Час – гроші

– У чому ж головні переваги передачі непрофільних послуг на аутсорс?

– Цих переваг багато. Головна з них – це ЧАС, який звільняється і може використовуватися на розвиток основного бізнесу. Зараз багато директорів компаній в Україні близько 30% свого часу витрачають на те, щоб організувати клінінг, провести реконструкцію або ремонт виробничих або торгових приміщень, проконтролювати ціни, терміни і якість виконуваного підрядниками ремонту і т.д. Facility-менеджмент дозволяє звільнити цей час, щоб топ-менеджер міг займатися своїм головним завданням – збільшенням продажів і прибутковості бізнесу. Крім того, facility-менеджмент дає можливість бізнесу уникнути додаткових ризиків. Утримання об’єкта нерухомості – це наш профіль. Ми знаємо, як це робити, у нас є фахівці, які вміють виконувати це якісно, ​​і ми постійно відстежуємо передові тренди. При цьому витрати на обслуговування сплановані і стабільні, а всі ризики, що виникли внаслідок неякісного обслуговування систем, компенсуються FM-компанією.

– Наскільки дорожче комплексне обслуговування нерухомості, в порівнянні з самостійним управлінням нерухомістю?

– Все залежить від конкретного випадку, але часто, замовлення послуги facility-менеджменту не тягне за собою зростання витрат на утримання нерухомості, а навпаки – дозволяє скоротити витрати. Найчастіше клієнт враховує тільки прямі витрати і не враховує витрати на бухгалтерію, юристів, ризики, амортизацію будівель і т.д. За підсумком послуги facility-менеджменту дають значну економію. І при цьому ми беремо на себе ризики, пов’язані з технічними несправностями і забезпечуємо контроль якості виконуваних послуг.

Які послуги facility-менеджменту вже зараз користуються найбільшою популярністю в Україні та хто найчастіше стає замовником таких послуг?

– Серед основних послуг, якими користуються замовники facility в нашій країні – клінінг, охорона, технічне обслуговування нерухомості. SHEN надає всі ці послуги. Вивчаємо можливість додати ще і кейтеринг, так як бачимо потребу ринку в ньому. Що стосується замовників, то основний пул наших клієнтів – це рітейл. Також займаємося торговою, складською, офісною та промисловою нерухомістю.

Ефективність насамперед

– Якими темпами зростає компанія SHEN і на яких аспектах розвитку концентрується?

– Компанії зростає щороку вже 11 років з часу заснування, як у виручці, так і в кількості співробітників. Однак ми зараз не прагнемо збільшити кількість співробітників, акцент робимо на те, щоб домогтися більшої ефективності бізнесу. Також рухаємося в напрямку диверсифікації. Якщо раніше нашим основним клієнтом була корпорація Fozzy Group, її питома вага в бізнесі сягала 80%, то тепер вона займає менше 50%. Ще один ключовий напрям розвитку – це інновації і автоматизація процесів. Ми бачимо, що з посиленням конкуренції на ринку, все більше компаній приходить до розуміння необхідності автоматизувати не тільки фінансові, адміністративні, складські бізнес процеси, а й питання пов’язані безпосередньо з обслуговуванням об’єкта нерухомості, де є можливість для суттєвої оптимізації роботи і економії ресурсів.

– Як довго працюєте і які основні послуги надаєте для Fozzy?

– З Fozzy Group працюємо вже сім років і основний пакет – це клінінг і технічне обслуговування нерухомості починаючи з заміни ламп, і до ремонту кондиціонерів, систем вентиляції або обладнання. У мережі магазинів Фора немає жодного фахівця, який займається технічним обслуговуванням. І це правильно, адже рітейл повинен продавати. Компанія-підрядник не просто контролює якість наданих робіт, ми даємо можливість робити це віддалено в режимі онлайн, за допомогою спеціалізованої системи. Ми дуже вдячні Fozzy Group за багаторічну співпрацю, можливість зрозуміти ринок і “набити шишки”

-В інтерв’ю часто згадуєте, що ваші послуги базуються і управляються на базі автоматизованих систем. Розкажіть коротко про це

Питання навіть не в системі, а в продукті і бізнес моделі. Ми перейшли на рівень, коли стандартні ФМ процеси організовуємо на базі ІТ платформи. У нашій компанії більшість бізнес процесів, як внутрішніх так і зовнішніх, хід виконання даних робіт, використані ресурси, документація, якість, вартість і задоволеність клієнта організовується і контролюється системою. Також завдяки системі ми надаємо прозорість і клієнт в режимі он-лайн може бачити як обслуговується його нерухомість і обладнання.   Раніше люди вирішували все. Зараз люди в зв’язці з ІТ системами роблять бізнес ефективним.

-Які конкурентні переваги SHEN?

Ми працюємо тільки з тими клієнтами, з якими можемо вирости разом. Коли ми розглядаємо можливий контракт, в першу чергу ми дивимося на перспективи, як для нас так і для клієнта, з точки зору ефективності та тієї цінності, яку очікує клієнт і яку надає наша компанія. Якщо ми розуміємо, що у клієнта цінність тільки зниження ціни, ми швидше за все не будемо розглядати даний контракт. Для нас важливо, щоб клієнт, який співпрацює з нашою компанією розумів цінності фасіліті менеджменту.

Стримуючий фактор  

– На вашу думку, що стримує розвиток facility-менеджменту в Україні?

– Зараз багато компаній не довіряють аутсорсу через низьку якість послуг, що надаються. На жаль, це обумовлено тим, що більшість компаній хочуть закривати ці послуги за мінімальний бюджет. Але коли рітейлер замовляє послугу за мінімальний бюджет, то і якість цієї послуги буде відповідною. Адже виконавець також буде залучати фахівців на мінімальну зарплату, купувати дешеві матеріали і т.д. Клієнт розуміє, що дешева послуга не може бути якісна. Компанії, які погоджуються працювати за мінімальний бюджет, обіцяючи високу якість і в результаті надаючи неякісний продукт, просто руйнують довіру до аутсорсу в принципі. Подібні помилки робила і наша компанія. Ми зробили висновки, сфокусувалися на ринку, на продукті і зараз розвиваємося з урахуванням даних цілей більш осмислено.

– Чи є проблема з персоналом в facility-менеджменті? Наскільки складно знайти кваліфікований персонал?

Проблема з кадрами дійсно існує. Але ми розуміємо, що на плинність персоналу впливає не тільки зовнішні фактори, такі як відкриті кордони, швидкі темпи зростання цін і зарплат, але перш за все, менеджмент і модель управління компанії. В Україні немає професіоналів в області фасіліті менеджменту. Бачачи цю проблему і прагнучи формувати і розвивати ринок фасіліті менеджменту в Україні, ми в компанії організували Академію Фасіліті, яка в даний момент готує фахівців для компанії Шен, а в майбутньому буде забезпечувати навчання фахівців для українського ринку.

Якщо поставити запитання, як компанія ШЕН розвиває ринок в Україні, то можемо сміливо відповісти, що, по-перше ми знаходимо і заводимо в Україні інноваційні ІТ системи, що дозволяє автоматизувати всі процеси, пов’язані з фасіті менеджментом. І по-друге, ми прагнемо за допомогою Академії Фасіліті менеджменту, зробити ринок більш професійним.