ФМ метрики для робочих просторів в період пандемії
2020-11-06
Карантинні обмеження створили безпрецедентні зміни в умовах роботи офісів по всьому світу. Не обійшла стороною ця проблема і Україну. Необхідність дотримання соціальної дистанції, віддалена робота, оновлення внутрішніх вимог до безпеки викликають безліч питань, які не мають однозначних відповідей.
Фасіліті менеджмент в своїй роботі використовує певні метрики для статистичного аналізу і визначення можливостей офісних просторів на період карантину, розглянемо деякі з них:
- Почнемо c такого показника як місткість офісу. Вираховується він в процентному співвідношенні зайнятого простору до загального доступного для роботи простору.
- Наступна метрика стосується частки перебування на робочому місці, яка розраховується за формулою кількість співробітників, які відвідують робочий простір / кількість робочих місць.
- Ємність офісу. Тобто цифра, що показує яку кількість робочих місць може вмістити в себе даний робочий простір. Завдяки цим показникам можна розрахувати вартість одного робочого місця за формулою: ціна оренди кв.м / ємність офісу.
Розрахувати такі показники допомагають системи управління робочим простором. Наприклад, компанія SHEN працює з програмним продуктом Prengi, завдяки якому аналіз даних стає простим і зрозумілим процесом.
На основі цих даних можливо розрахувати оптимальну кількість персоналу, з урахуванням соціальної дистанції та інших обмежень, яку може вмістити офіс. Після чого варто продумати моделі і варіанти організації гнучкого офісного простору. Який відсоток персоналу і коли може працювати віддалено, а кому необхідно завжди бути присутнім на робочому місці, щоб не порушити цілісність робочого процесу. Загалом співробітників умовно можна розділити на 4 категорії:
- Завжди на робочому місці. Це персонал, який в силу особливостей професії не може працювати віддалено. Сюди відносяться, в основному, технічні працівники, їхня робота відноситься до об’єкту нерухомості або до певного обладнання, яке не можна перенести додому
- На робочому місці більшу частину часу. Співробітники, частина завдань яких є індивідуальною і не вимагає командної участі
- Більшу частину часу віддалено. Це персонал, який часто буває у відрядженнях, на зустрічах
- Завжди віддалено. Працівники, чия робота не пов’язана безпосередньо з необхідністю фізичної присутності в офісі.
Використовуючи отримані дані можна зрозуміти вимоги і можливості офісного простору, встановити нові правила перебування в офісі і організувати максимально гнучкий і безпечний графік для персоналу.
Звичайно, все залежить від специфіки роботи компанії, однак, у зв’язку з епідеміологічною ситуацією, варто переглянути модель офісної роботи, і зробити все можливе для безпеки людей, що знаходяться в будівлі.