facebooktwittertwittertwittertwitter
triangle
triangle
triangle

5 інноваційних рішень в обслуговуванні об’єктів нерухомості

Світ не стоїть на місці, а стрімко розвивається семимильними кроками. Особливо наочно нам це демонструють технології. Наскільки швидкою і зручною стала робота в порівнянні з аналогічною 15 років тому? Індустрія фасіліті менеджменту також показує значний стрибок у розвитку та впровадженні інновацій. Такі рішення створюють різноманітні варіанти оптимізації ресурсів, поліпшення функціонування будівлі і підвищення комфорту людей, які знаходяться в ній.

5 інноваційних рішень в обслуговуванні об'єктів нерухомості

Автоматизація процесів

Найбільш поширеним і ефективним методом поліпшення роботи об’єкта нерухомості є автоматизація. Спеціалізовані програмні продукти для фасіліті менеджменту CAFM/IWMS мають безліч функціональних рішень, таких як:

  • Робота з заявками. В автоматизованій системі процес обробки і виконання заявок стає швидким і прозорим, клієнт в будь-який час може перевірити їх статус, внести корективи, залишити коментарі і т.д.
  • Збір і аналіз даних. Інформація про функціонування будівлі – важлива складова роботи фасіліті менеджера, завдяки ПО всі дані надходять в єдину систему, де обробляються і видаються в зручній і наочній формі.
  • Склад і закупівлі. Робота з постачальниками, відстеження залишків витратних матеріалів на складі, розрахунки витрат і щомісячних потреб в інструментах і хімічних засобах – все це тепер доступно в єдиній цифровій хмарі.
  • Планування і календар. Зручне планування робіт, доступ до календаря для всіх учасників, а також контроль ходу виконання робіт дозволяє всім зацікавленим сторонам тримати руку на пульсі

Крім цього існують додаткові блоки, що допомагають працювати з орендними відносинами, фінансами, маркетингом.

Інтернет речей і smart будівля

Інтернет речей (IoT) – це мережа, яка об’єднує в собі всі пристрої, обладнання та датчики в будівлі, що дає можливість створити по-справжньому розумний об’єкт нерухомості. Завдяки автоматичному регулюванню світла і температури, збору та аналізу даних і створення індивідуальних налаштувань економія ресурсів може досягати 30%.

Встановивши спеціальний додаток, співробітники та гості будівлі можуть точно дізнатися скільки вільних місць на парковці, яке місце найближче до входу, перевірити графіки роботи сервісів в будівлі, замовити обід в їдальні, індивідуально налаштувати світло, температуру в своєму кабінеті і ще багато чого. Таким чином, людина і будівля знаходяться на єдиній хвилі, щоб створити максимально комфортні умови і продуктивне середовище.

Безконтактні технології

Пандемія коронавірусу дала глобальний імпульс розвитку різноманітних цифрових рішень для управління будівлями, які допомагають створити максимально безпечні умови для гостей та співробітників. До таких інновацій відносяться, наприклад, спеціальні програми, що дозволяють викликати ліфт не натискаючи кнопки, або відкривати двері не торкаючись до ручок. Тут також важливим помічником стають різні сенсори, які дозволяють автоматично включати світло, воду, включати офісну і кухонну техніку і т.д.

Інновації в вентиляції та кондиціонування

За останні півроку стався ще один стрибок у розвитку систем вентиляції та кондиціонування. Чисте повітря в приміщеннях критично важливе для здоров’я. У зв’язку з цим багато виробників комплектуючих для даних систем значно розширили лінійку фільтрів і додаткового обладнання.

Тут на перше місце виходить установка ультрафіолетових ламп, що дозволяє знезаражувати повітря 24 години на добу, незалежно від того, чи є люди в приміщенні. Удосконалилися також міжнародні стандарти до фільтрів і расходників, тому рекомендуємо стежити за останніми трендами.

Роботизація

Роботи поки є швидше винятком в обслуговуванні об’єктів нерухомості. Поки технологія є дорогою і не завжди ефективно працюючою. Крім того, дослідження показують, що багатьох людей лякає техніка без оператора.

Однак прогрес вже не зупинити. Наприклад, компанія Karcher випустила повністю автономну прибиральну машину Kira b50. Штучний інтелект, вбудований GPS, різні програми клінінгу, корисним доповненням є той факт, що машина сама стає на зарядку, зливає воду і після зарядки продовжує прибирання приміщень.

Також кілька компаній почали випуск роботів-охоронців і роботів-асистентів. Останні, до речі, успішно працюють в аеропорту Сеула. Вони допомагають пасажирам знайти і доставити багаж до стійок реєстрації, виходів і т.д.

Майбутнє Фасіліті менеджменту, виходячи з вектора розвитку технологій, буде полягати в симбіозі автоматизації та мінімізації впливу людського фактора. А в найближчі кілька років, швидше за все, нас чекає стрімкий розвиток безконтактних технологій і нові рішення для дистанціювання і безпеки людей у ​​будівлі.