Особливості технічного обслуговування та експлуатації ліфтів
2019-09-03
Складно уявити собі сучасний багатоповерховий будинок без ліфта. Торгові центри, промислові підприємства, офісні будівлі і логістичні комплекси використовують підйомні механізми для перевезення людей, вантажів. У цій статті ми поговоримо про те, як забезпечити безпеку і комфорт для пасажирів і на що варто звертати увагу при експлуатації такого обладнання.
Ліфт – досить складний механізм, тому його обслуговування повинні здійснювати тільки кваліфіковані фахівці. Ще на етапі установки цього устаткування варто подумати про те, хто буде його обслуговувати. При виборі компанії варто упевнитися в наявності всіх дозволів на даний вид робіт і переконатися в досвідченості технічного персоналу.
Згідно зі стандартами сервісне обслуговування підйомників потрібно проводити не рідше, ніж раз на півроку, а заміну витратних матеріалів, що зносилися запчастин раз на рік. Залежно від характеристик і умов експлуатації, раз в 10-15 років потрібно проводити капітальний ремонт, з заміною основних вузлів і модернізацією кабіни.
Під час сервісного обслуговування фахівці обов’язково перевіряють наступні елементи:
- Елементи блокування кабіни, тобто механізми, які блокують кабіни в разі обриву троса
- Диспетчерський контроль. Перевірка кнопок екстреного виклику в разі аварійної зупинки ліфта і інших елементів оповіщення
- Чистка та змащення всіх необхідних механізмів, а також заміна зношених елементів.
- Багато сучасних ліфтів обладнані протипожежними пристроями, які в разі пожежі автоматично опускають ліфт на 1 поверх. Їх перевірка обов’язкова
Також в обов’язки компанії, яка обслуговує підйомні механізми входить екстрена допомога при аваріях, звільнення людей, що застрягли в ліфті, повторний запуск кабіни і т.д. Така аварійна бригада повинна приїжджати на виклик протягом півгодини-години з моменту надходження заявки.
Правильне і регулярне обслуговування ліфтів в будівлі – це ключовий аспект забезпечення безпеки людей, і довголіття роботи підйомного механізму