Обслуговування промислових підприємств: цінність фасіліті менеджменту
Спеціальні ціни для підприємств на період війни!
Дізнатись більше →
0 800 300 704

viber telegram whatsapp
triangle
triangle
triangle

Обслуговування промислових підприємств: цінність фасіліті менеджменту

Управління обслуговуванням промислового об’єкта вимагає від фасіліті компанії розуміння бізнесу і особливостей конкретного виробництва. Навіть схожі за характеристиками і типом виробництва заводи можуть мати абсолютно різну інфраструктуру, процеси і обладнання.

Обслуговування промислових підприємств: цінність фасіліті менеджменту

ФМ представляє собою цілий комплекс різнопланових послуг, які прийнято розділяти на Hard і Soft. Перші відносяться до фізичної частини будівлі, його інфраструктури, тому без чого будівля не зможе функціонувати (освітлення, опалення, кондиціонування і вентиляція, технічне обслуговування, ремонт), другі ж використовуються для поліпшення комфорту і зручності людей в будівлі і не є обов’язковою частиною об’єкта нерухомості (клінінг, охорона, кейтеринг).

Основа для ефективного фасіліті менеджменту

Для того, щоб робота обслуговуючої компанії була ефективною, необхідно системно “вбудуватися” в процеси підприємства. Це називається інтегрований фасіліті менеджмент (ІФМ) тобто консолідація всіх послуг і сервісів, що стосуються функціонування об’єкта нерухомості. Такі критично важливі сервіси, як технічне обслуговування, клінінг, дезінфекція, охорона, кейтеринг і сервісна підтримка закриваються одним підрядником. Це спрощує спілкування і прийняття рішень між керівниками підприємств і керуючими об’єктами, що підвищує ефективність і значно спрощує повсякденні операції.

Найчастіше Фасіліті компанія співпрацює з виробничим підприємством на основі середньострокового контракту на 3-5 років. Таким чином, у підрядника є можливість реалізувати певні стратегічні цілі, впровадити інновації і підвищити ефективність роботи будівель в цілому.

Наприклад, розуміючи вектор руху виробничого підприємства, фасіліті компанія може запланувати реноваційні роботи з поступовим їх впровадженням, заміну даху на об’єкті, удосконалення або установку нової системи вентиляції і кондиціонування для кращої енергоефективності тощо

Управління процесами

Вкрай важлива частина роботи фасіліті компанії – це вибудувана система управління процесами. У разі виробничих підприємств без автоматизації не обійтися. Для промислових об’єктів при обслуговуванні головними є кілька факторів:

  • Швидкість реагування на ситуації
  • Контроль ходу виконання завдань
  • Доступ до даних в режимі реального часу і віддалено
  • Організація процесів в єдиному інтерфейсі з делегуванням повноважень і контролем
  • Аналітика в зручній формі

З цими завданнями справляються спеціальні програмні системи так звані CAFM / CMMS. Компанія SHEN після ретельного аналізу вибрала найбільш підходящий для потреб українського ринку продукт PRENGI від європейських розробників V.A.Solution.

Впровадивши дану систему автоматизації кілька років тому, SHEN змогла значно поліпшити ефективність своїх процесів:

  • Швидкість виконання завдань зросла на 45%
  • На 25% зросли показники ефективності співробітників
  • Швидкість прийняття рішень збільшилася на 40%

Крім того, завдяки PRENGI було значно знижено вплив людського фактора, так як всі процеси прозорі і знаходяться в єдиному цифровому полі.

Навчання та адаптація персоналу

Логічно, що від кваліфікації та мотивації персоналу багато в чому залежить якість проведених робіт. На жаль, для України поки ринок технічного персоналу залишається недостатньо розвиненим і знайти персонал, який відповідає високим міжнародним стандартам досить складно.

Саме тому компанія SHEN створила на базі свого підприємства Академію Facility Management, де навчання проходить абсолютно весь персонал. Програма створена на базі кращих міжнародних практик і заняття проводяться досвідченими практиками. Крім того, по завершенню теоретичної підготовки та отримання навичок роботи з інструментарієм, технічні співробітники проходять практику на реальних об’єктах.

В результаті клієнт отримує високоякісний сервіс, скоротивши при цьому довгий і не ефективний ланцюжок комунікацій. Так як кожен об’єкт працює зі своїм персональним фасіліті менеджером, немає необхідності контактувати з кожною окремою сервісною службою та десятками відповідальних осіб. Фасіліті менеджер організовує роботу таким чином, щоб максимально адаптувати сервіс під об’єкт і мінімізувати навантаження на менеджмент підприємств.

У підсумку ви отримуєте уніфікований сервіс з обслуговування будівель, який виконує один підрядник, що мінімізує час, спрощує комунікацію та документообіг і робить сам сервіс прозорим і індивідуальним для підприємства.

Енергоефективність виробництва

У будь-якому секторі економіки енергоефективність і оптимізація витрат є першорядними завданнями для інтегрованого фасіліті менеджменту. На великих промислових об’єктах навіть незначні зміни можуть заощадити мільйони гривень.

На сучасному етапі розвитку українські підприємства в більшості своїй вже використали стандартні способи підвищення енергоефективності, замінили обладнання на енергоефективне, теплоізолювали будівлі, і т.д. Для подальших поліпшень необхідний більш глибокий аналіз, і поліпшення вже будуть виходити з індивідуальних особливостей об’єкта.

Наприклад, один відомий пивоварний завод, прорубав кілька додаткових вікон в одному з цехів з південно-східної сторони, і зміг зменшити витрати на освітлення на 7-8%.

Широко поширені методи переобладнання теплових котлів на біомасу з відходів виробництва. Так птахофабрики використовують курячий послід, виробництво соняшникової олії – шрот і лушпіння.

Для південних регіонів також актуальні різні методи використання сонячного тепла, в тому числі для нагріву води в літній період і встановлення сонячних панелей.

Робота за стандартами і охорона праці

Для виробництва, особливо якщо це випуск продуктів харчування, фармацевтичних препаратів існує безліч стандартів, вимог до дотримання нормативів, підтримці мікроклімату, чистоти, зберігання готової продукції.

Найбільш актуальним зараз є стандарти ISO і HACCP і фасіліті команда повинна мати досвід і навички роботи саме згідно цих правил.

Крім того, підвищені вимоги висуваються і до охорони праці та безпеки персоналу при виробництві. Тому весь обслуговуючий персонал щодня повинен проходити інструктаж і нести відповідальність за свої дії.

Фасіліті менеджмент для промислових підприємств-це трудомісткий і складний вид обслуговування, що вимагає системності, дотримання вимог, збудованих процесів і кваліфікованого персоналу в достатній кількості. Тримати під контролем всі нюанси і при цьому регулярно вдосконалюватися і пропонувати варіанти інновацій і поліпшень – ось сучасний рівень сервісу. Завдання, з яким справиться може тільки досвідчений, великий фасіліті оператор SHEN. Для безкоштовного аудиту і докладної консультації зв’яжіться з нами будь-яким зручним способом.