Професійне прибирання приміщення або створення продуктивного середовища для роботи компанії
2019-09-02
На думку експертів Фасіліті компанії SHEN, чисті приміщення є найважливішим елементом роботи будь-якого підприємства. Особливо це стосується компаній, що працюють з продуктами харчування, де прибирання безпосереднім чином впливає на здоров’я споживачів. У цій статті поговоримо про професійного прибирання як про бізнес процес і його складові.
Планування клінінгових заходів
Перед початком обслуговування, особливо якщо це стосується складних або великих об’єктів професійна компанія проводить аудит приміщення. В ході даного обстеження здійснюється аналіз поверхонь приміщення, обладнання, важкодоступних ділянок, аналізуються види забруднень. Результатом цих дій стає складання звіту і технологічної карти прибирання, в яких крім зібраних даних міститься інформація по необхідній кількості персоналу, засобів для чищення, машин і інструментів для прибирання, а також частота обслуговування і критерії оцінки якості роботи.
Навчання
Найважливішим елементом будь-якого виду клінінгових робіт є персонал. Саме від його роботи залежить якість, оперативність і безпека заходів з прибирання приміщень. Тут дуже важливий процес навчання і адаптації персоналу. Навчання складається з двох важливих блоків:
- Базова підготовка. Навчання необхідним навичкам прибирання, технологічним процесам, правилам і стандартам якості обслуговування
- Навчання роботі на конкретному об’єкті. У цьому блоці більше уваги приділяється роботі з конкретними миючими засобами, поверхнями, інструментами та машинами необхідними для обслуговування підприємства, на якому буде працювати персонал.
Відповідно до світових стандартів клінінговий персонал раз на півроку проходить повторне навчання для підтримки знань і підвищення кваліфікації.
Усі докладені зусилля з підготовки персоналу можуть виявитися марними без програми адаптації. Кожне підприємство унікальне і має свій режим і стиль роботи, свою культуру, десь прибирання проводиться тільки перед початком роботи, десь потрібно постійно знаходиться серед великого скупчення відвідувачів. В процесі адаптації важливо створити умови роботи в яких буде комфортно всім сторонам процесу.
Календарний план
Перед запуском обслуговування на підприємстві, з замовником потрібно узгодити ще один важливий документ – це календарний план. Календарний план повинен обов’язково містити наступні пункти:
- Період проведення заходів з прибирання.
- Перелік всіх приміщень, що підлягають прибиранню
- Види робіт і їх періодичність
Залежно від сфери діяльності підприємства, і умов підписаного контракту, такі плани можуть складатися на рік, посезонно (в міжсезоння частота і види робіт можуть змінюватися в зв’язку з необхідністю більш частого прибирання)
Чистка різних поверхонь
Окремо поговоримо про чищення різних поверхонь, адже неправильне обслуговування може призвести до псування майна компанії. Ні в якому разі не можна мити одним засобом і підлоги, і робочі поверхні і обладнання. Тут важливо суворо дотримуватися технологічної карти, де вказані засоби та інструменти для обробки тієї чи іншої ділянки. Аутсорсингові компанії найчастіше користуються професійними миючими засобами, які продаються у вигляді концентрату, тому особливу увагу потрібно слід приділяти правильному дозуванні.
Чек лист
Чек лист – це оцінка якості прибирання приміщення, а також задоволеності клієнта від зроблених заходів. Для того, щоб очікування клієнта співпали з реальними можливостями підрядника, в чек аркуші необхідно чітко прописати критерії оцінки виконаних робіт. Виглядати це може таким чином:
Завдяки сучасним технологіям, оцінку роботи можна проводити за допомогою спеціального програмного забезпечення. Компанія SHEN в своїй роботі користується платформою Prengi, яка автоматизує процеси і робить бізнес прозорим. Широкі можливості продукту дають можливість оцінювати роботу в режимі реального часу, і в разі потреби оперативно коригувати роботу персоналу.
Вплив прибирання на співробітників і відвідувачів
Перше на що звертає увагу людина, коли потрапляє в компанію – це чистота приміщення. Якщо в будинку брудно, не врятує ні дорогий ремонт, ні привітний персонал. Але зовнішній вигляд – всього лише верхівка айсберга. Вченими доведено безпосередній вплив прибирання на здоров’я і продуктивність.
Отже, частота і ретельність прибирання, використання професійних миючих засобів, спеціальних машин і інструментів позитивно впливають на якість повітря, створюючи продуктивну робочу середу і прилив сил для співробітників. Навпаки, наявність пилу, шкідливих хімічних добавок і неприємного запаху негативно позначається на здоров’ї та самопочутті людей.
Варто також відзначити, що все що знаходиться в повітрі може вбиратися в вироблену продукцію, що може обернутися вкрай негативними наслідками, особливо якщо підприємство займається виробництвом і продажем продуктів харчування.
У висновку відзначимо, що чистота приміщень не може вважатися другорядним завданням. Організація грамотного клінінгового процесу допоможе оптимізувати ресурси, підвищити репутацію і поліпшити продуктивність і самопочуття персоналу