facebooktwittertwittertwittertwitter
triangle
triangle
triangle

Готельний бізнес. Прогнози і перспективи

Україна – перспективний регіон для розвитку готельного бізнесу. І хоча криза боляче вдарила по цьому ринку, тенденції 2016 року свідчать про деяку стабілізацію та рух в бік зростання.

Чим живе готельна галузь?

Наша країна ніколи не була туристичною країною і підтримкою з боку держави ця галузь похвалитися теж не може. Незважаючи на це за підрахунками експертів в 2015 році тільки Київ прийняв понад мільйон туристів. І не варто забувати, що самий туристичне місто України – Львів, відвідало більше 2 млн. Туристів. Крім того, Карпати і Одеса також мають значний потенціал для розвитку бізнесу. Загальна кількість туристів в Україну склало більше 10 млн. Чоловік, чи багато це?

Велика частина поїздок як з-за кордону так і всередині країни припадає на ділові візити. Сюди входять коммандировки міжнародних співробітників, приїзди на конференції, семінари, ділові зустрічі. Аналітики відзначають деяке зростання ділової активності в Україні в 2016 році, і відповідно готелю також відчули це на своєму бізнесі.   Крім того, до кінця 2013 року туристи з Росії превалювали в загальному потоці гостей України, зі зрозумілих причин, ці поїздки значно скоротилися.

Цифри і факти

За даними управління туризму номерний фонд Києва становить 12 258 номерів і сотні готелів. Найбільша кількість номерів складають 3 зіркові готелі.

При цьому 36% п’ятизіркових готелів і 16% готелів 4 * знаходяться під управлінням міжнародних мережевих операторів. Всього ж в цих категоріях знаходиться 9 таких міжнародних готелів. В Україні на даному етапі функціонують міжнародні бренди Hyatt, Radisson, InterContinental, Holiday Inn; Ramada Encore, Ibis, Fairmont, Hilton. В цілому в Києві функціонує 6 готелів категорії 5 *, 17 – четирехвездочних готелів і 20 готелів з трьома зірками.

Ситуація на ринку  

За даними Colliers International в 2016 році заповнюваність готелів в Києві перебувала на рівні 40%, що є дуже низьким показником. Ситуація на ринку залишається досить складною, а кількість гостей не росте такими темпами, як передбачалося ще в 2015 році. Готелі змушені знижувати вартість своїх номерів. Так в порівнянні з 2015 роком, вартість номерів у 5-ти зіркових готелях впала на 16%, а в 4-х зіркових на 6.7%.

Інвестиційна привабливість даного сегмента є практично нульовою, і це добре видно, по тому як недобудовані готелі міжнародних і національних операторів переносять терміни свого відкриття вже не перший рік, мабуть відкладаючи це до кращих часів. Також на ринку відчувається гостра нестача якісних бюджетних готелів, якими користуються в основному внутрішні туристи.

Перспективи  

Готельний бізнес України безпосередньо залежить від політичної ситуації в країні, розвитку в ту чи іншу сторону конфлікту на Донеччині, а також економічної стабільності і зростання доходів населення.

Проведення Євробачення в Києві в травні цього року, без сумніву позитивно позначиться на заповнюваності номерного фонду і підвищення туристичної привабливості в цілому. Традиційно під такі заходи керуючі компанії піднімають ціни в своїх готелях, тому цей показник теж повинен збільшитися в порівнянні з 2016 роком.

Розвиток конференц сервісів ще один напрямок, який може принести дохід готелям України. Українські та міжнародні компанії із задоволенням проводять свої зустрічі, церемонії нагороджень, фуршети, банкети, навчальні заходи на території готелів, і за прогнозами в новому році ця тенденція буде тільки збільшуватися, якщо звичайно не відбудеться ніяких нових потрясінь.

Внутрішні туристи, які відпочивали до кризи за кордоном, в зв’язку з обвалом гривні і зменшенням доходів, все частіше подорожують усередині країни. Але тут перевага надається маленьким комфортним та якісним готелям або заміським комплексам, тому скоріш за все в 2017 найбільша заповнюваність буде саме в цих сегментах.

В цілому ж, експерти говорять про те, що ринок готельної нерухомості стане привабливим ще не скоро, значних поліпшення як і погіршень найближчим часом чекати не доводиться.