Торговельні центри України. Підсумки року
Спеціальні ціни для підприємств на період війни!
Дізнатись більше →
0 800 300 704

viber telegram whatsapp
triangle
triangle
triangle

Торговельні центри України. Підсумки року

У 2020 рік торгова нерухомість України увійшла з грандіозними планами. Однак пандемія, яка спричинила карантинні обмеження та закриття всіх ТРЦ на 2 місяці, внесла значні корективи в ці плани.

Торговельні центри України. Підсумки року

На початку року більшість мережевих рітейлерів брали курс на розширення. Позитивна динаміка і заплановане відкриття ряду торгових центрів тільки сприяли цьому. І навіть незначне зниження продажів пояснювалося аномально теплою зимою і відсутністю необхідності в теплих речах.

Карантин боляче вдарив по торговій нерухомості, особливо постраждав сегмент роздрібної торгівлі одягом, взуттям та іншими товарами не першої необхідності. Орендарям довелося в індивідуальному порядку домовлятися з орендодавцями про канікули і зниження орендних ставок в залежності від рівня продажів. В основному, власники ТРЦ йшли на поступки і знижували, а деякі і зовсім скасували плату за оренду, залишаючи тільки експлуатаційні платежі.

Після виходу з карантину відвідуваність торгових залів впала на 10-40%, і на минулорічний рівень не вийшла до сих пір. Зниження купівельної спроможності, а також перегляд цінностей привели до зменшення середнього чека, що також негативно вплинуло на весь ринок торговельної нерухомості.

Найменше постраждали районні торговельні центри, завдяки якірним продуктовим орендарям рівень відвідуваності практично не впав.

Після відкриття ТРЦ деякі рітейлери показали рекордні продажі завдяки відкладеному попиту. Однак дуже швидко ці рекорди перетворилися в поступове зниження продажів в порівнянні з попереднім роком. Невелике зростання показали сегменти спортивних товарів, електроніки та дитячих продуктів.

Ще одним неприємним моментом стала низька заповнюваність розважальних зон, після карантину люди практично перестали ходити в кінотеатри, відвідувати атракціони, боулінги і фудкорти. А такі зони завжди були для ТРЦ якірними.

Після виходу з карантину в Україні обсяг конкурентного пропозиції виріс на 80,7 тис кв.м. завдяки введенню в експлуатацію ТРЦ Retroville, а в Дніпрі запустили другу фазу ТРЦ Apollo. На стадії будівництва зараз знаходиться ще близько 750 тис. Кв.м. запланованих до відкриття в найближчі два роки, проте їх відкриття, швидше за все, буде переноситися.

Карантин і необхідність соціального дистанціювання посприяли значному розвитку омніканальності, переходу до симбіозу оффлайну і онлайну. Наприклад, замовлення онлайн і швидка доставка товару в відділення магазину, допомога фізичного консультанта і оформлення замовлення в онлайн магазині і т.д.

Попереду нас чекає ще один тритижневий карантин, і за оптимістичними прогнозами він не повинен мати значний негативний вплив на ринок торговельної комерційної нерухомості. Однак більшість рітейлерів все ж стримані в своїх планах і брати курс на розширення в наступному році точно не планують.

Не дивлячись ні на що, щиро бажаємо всім міцного здоров’я і великих успіхів!