"Розумний" офіс. Технології, що змінюють бізнес
Спеціальні ціни для підприємств на період війни!
Дізнатись більше →
0 800 300 704

viber telegram whatsapp
triangle
triangle
triangle

“Розумний” офіс. Технології, що змінюють бізнес

Словосполучення “розумний офіс” для багатьох людей асоціюється з кадрами з фільмів про майбутнє, з роботами, футуристичним дизайном і неймовірними технологіями. Однак для розвинених країн смарт технології в бізнесі вже стали абсолютною нормою.

"Розумний" офіс. Технології, що змінюють бізнес

Єдиного визначення поняттю “розумний” будинок не існує, в цілому це автоматизована система управління інженерними та іншими системами і процесами будівлі для створення продуктивних умов роботи і комфорту для співробітників.

Такі технології як інтернет речей і машинне навчання безперечно дали величезний поштовх для розвитку цієї технології. Уявіть собі ситуацію, ви приходите на роботу, сідайте на своє робоче місце і …. яскравість освітлення стає найбільш комфортною для вас, опалення та кондиціонер створюють найкомфортнішу для вас температуру, а телефон вже питає, що б ви хотіли на обід. Як це працює?

Розглянемо на прикладі одного з найрозумніших у світі офісів, Амстердамського відділення компанії Deloitte. У кожного співробітника в мобільному встановлено спеціальний додаток, який є його асистентом на протязі всього робочого дня. При пересуванні на автомобілі, він повідомляє скільки є місць на парковці і де знаходиться найближче вільне місце до виходу. При вході в будівлю додаток рекомендує оптимальне місце для роботи співробітника, виходячи з його розкладу (в офісі немає закріплених за персоналом робочих місць). Підходячи до робочого місця, яскравість освітлення, температура змінюються в залежності від уподобань людини. У той же час кафетерій вже робить запит щодо обіду, таким чином службі харчування офісу, не потрібно готувати зайву кількість їжі. Також в додатку можна забронювати переговорну, домовитися про зустріч з іншим співробітником, і навіть повідомити кавомашині яку каву готувати.

Все це можливо завдяки спеціальному програмному забезпеченню і 28 000 датчиків встановлених по всій будівлі. Ну і звичайно енергоефективність грає тут ключову роль. За даними експертів 40% енергоспоживання в світі припадає саме на офісні будівлі. Система смарт офісу автоматично відключає невикористовувані кімнати, направляє потоки співробітників, таким чином, щоб максимально оптимізувати витрати. Наприклад, якщо кількість співробітників в певний день в офісі значно менше, то комп’ютер, може відключити від опалення та освітлення цілий поверх або крило будівлі і направляти всіх працювати на інші поверхи. Сама будівля побудована таким чином, щоб максимально використовувати природне освітлення і можливості обігріву від сонця. Встановлені сонячні панелі, виробляють більше енергії, ніж споживає будівля, а на даху встановлені резервуари для збору дощової води, яка потім використовується в туалетах і для поливу рослин.

Яким чином такі технології змінюють бізнес?

Почнемо з того, що офіс Edge розрахований на 1000 співробітників, а працює в ньому 2500. Як це можливо? Відсутність закріплених робочих місць дозволяє самонавчальній системі знаходити оптимальні варіанти розташування співробітників, і пропонувати деяким співробітникам, у яких немає необхідності в присутності в офісі працювати 1-2 дні на тиждень вдома. Така гнучкість офісної роботи, робить виконання завдань більш комфортним і дозволяє співробітникам вибирати собі найбільш зручну модель роботи.

Також співробітники Амстердамського офісу компанії Deloitte говорять про збільшення продуктивності своєї роботи, адже для них створюються максимально комфортні умови. Крім того, система “розумного” офісу бере на себе всі турботи безпосередньо не пов’язані з їх роботою.

З переїздом до нового офісу компанія Deloitte стала значно більш затребуваною серед кращих професіоналів галузі. Адже працювати в такому офісі – одне задоволення!

Таким чином технологія “розумного” офісу закриває відразу кілька проблемних питань будь-якого бізнесу: оптимізація витрат, продуктивність персоналу, затребуваність компанії на ринку робочої сили. Це дозволяє зосередитися на стратегічному розвитку компанії і вирішенні цікавих завдань не відволікаючись на роботу систем і обслуговуючих служб.